De man achter de camowrap

 

 

Van professional skier tot ……….

Iedereen heeft er weleens één gezien een wrap gebaseerd op de camowrap van Jon Olsson. De van nature freestyle skiër begon zijn bekendheid in de Autowereld te vergroten op het moment dat hij zijn Lamborghini Gallardo voorzag van een dakkoffer. Ja je moet natuurlijk iets als je proskiër ben en je wil je blijven verplaatsen tussen de verschillende wintersport resorts in een supercar. Nadat hij zijn eerste supercar had uitgerust met een dakkoffer en camowrap was de trend geboren.

De camowrap is zo’n beetje Jon zijn handelskenmerk en dit zie je dan ook terugkomen in veel wat hij ontwikkeld of maakt. Zo is momenteel uitgevoerd in camowrap: zijn huidige auto de Rolls Roys Wraith genaamd (George de Rolls), zijn golfkar (die hij in Marbella als dailydriver gebruikt) zijn huis, is dan niet gewrapt maar wel geverfd in camostyle en zijn RED videocamera. Maar ook heeft hij laatst een serie limited Edition Douchbags tassen uitgebracht in Camo kleuren.

Waarom zoveel verschillende auto?

De reden dat Jon zoveel verschillende auto’s heeft gehad is zijn passie voor auto’s en zijn drang om te blijven ontwikkelen en/of iets nieuws te creëren. Daarom verzint hij gauw een nieuw project zodra zijn auto af is. Hij doet niet zo heel lang met zijn auto’s al is hij wel even bezig met de ontwikkeling en bedrijven zoeken die hem kunnen helpen. Zo heeft George the Rolls maanden bij Absolute Motors in Ridderkerk gestaan tot hij een concreet plan had en de onderdelen bij elkaar kon gaan verzamelen. Voor George moest bijvoorbeeld een handgemaakt Quicksilver uitlaatsysteem gemaakt worden waar uiteindelijk behoorlijk wat tijd overheen ging

Maar ook bij verschillende merken is Jon zijn camowrap niet opgemerkt gebleven zo heeft Audi een A4 Jon Olsson edition uitgebracht in 2014. Deze Audi is in een beperkte oplage van 50 stuks geleverd. Deze auto werdt dan altijd voorzien van het Audi Quattro systeem in combinatie met een 2.0 diesel. En natuurlijk was deze auto voorzien van een Jon Olsson camowrap. Deze auto was alleen leverbaar in Zweden het geboorteland van Jon. Ook het kledingmerk Odlo hebben ze een lijn in de camolook uitgebracht. Een compleet wintersport set waarbij je dus met een matchende broeken en jas de berg van af  kan skiën/snowboarden in camostyle.

Het volgende project.

Zijn volgende project staat al op de planning want George is namelijk al weer verkocht. Hij heeft zijn oog laten vallen op de Mercedes Benz G500 4×4², echt is het probleem de hoogte van de auto. Deze is standaard 236 hoog maar er is helaas geen parkeergarage in Monaco (waar hij een appartementje heeft) waar je een auto van deze hoogte kan parkeren. Voor de winter is dit natuurlijk een perfecte auto en met een camowrap en wat aanpassingen zal deze auto er vast nog veel gaver uit gaan zien.

Jon zijn auto zijn overigens erg populair in Nederland en zo zijn zijn laatste 3 auto’s allemaal in Nederland beland. De RS6 is gekocht aan autobedrijf Leitner in Almaar. De specialist altijd opzoek naar de pareltjes in de autowereld. Helaas is de RS6 ooit gestolen en uiteindelijk uitgebrand teruggevonden.

Zijn Lamborghini Murcielago LP640 is ook door een Nederlander gekocht en ook deze is helaas gesneuveld, deze is op de Coolsingel in Rotterdam gecrasht. De Lamborghini Huracan is door Hoefnagels opgehaald in Monaco en rijd gelukkig nog rondt in Nederland. Deze is vaak te bewonderen op de  verschillende evenementen van Cars en Business. Waar George the Rolls terecht gaat komen is nog even de vraag. Dus we zijn benieuwd of deze weer naar ons kikkerlandje komt en welke Nederlander er dadelijk rondrijd met een enigszins opvallende Rolls Roys met een open Quicksilver uitlaat met de naam George.